8.2.2011

Hollannin tuliainen

Täytyy tänne kirjoitella viimeisimmät kuulumiset kun niitä on jo keretty kaipailemaan ;)

Eli käytiin menneenä viikonloppuna ystäväni Lindan kanssa minilomalla Hollannissa. Reissu oli oikein mukava huolimatta menomatkan hurjista ilmakuopista lennon laskeutumisen yhteydessä. Perjantain vietimme seikkailen paikallisliikenteellä ensin lentokentältä Amsterdamin keskustaan ja paikantaen hotellimme. Tämän jälkeen suunnistimme junalla Nijkerk -nimiselle paikkakunnalle, jossa tapasimmekin ensimmäistä kertaa Dazzlen pennut. Kävimme aikuisten koirien sekä pentujen kanssa (hyvin tuulisella) rannalla hieman kävelemässä ja sitten olikin melkein aika jo lähteä takaisin Amsterdamiin.

Lauantaina oli ohjelmassa tutustuminen Amsterdamiin ja shoppailu. Löysimme kivan kadun ihan keskustasta, Dam-aukion lähettyviltä, jossa oli putiikkeja vähän joka lähtöön. Lisäksi kävelimme pariin eläinkauppaankin käymään. Illalla oli ohjelmassa kanavaristeily :) Ehdimme maistamaan myös paikallista herkkua pannukakkuja. Mutta täytyy todeta, että pidetään pannari pannarina ja pitsa pitsana ;) Kaupunki oli oikein kiva, vaikkemme siitä kerenneet näkemään kuin ihan pienen raapaisun. Täytynee lähteä uudelleen käymään ihan lomalomalla siellä.

Sunnuntaina suunnistimme taasen pentujen luokse Nijkerkiin, josta jatkoimme samantien Elburgiin. Meidät oli kutsuttu kyläilemään erään heidän ystävän luokse, jossa saimme vielä maittavan lounaan. Kaupunki oli aivan ihastuttava ja ruoka kerrassaan mahtavaa. Iltapäivästä olikin aika suunnistaa sekä Yolan että Pekan kanssa lentokentälle ja matka kohti Suomea ja uutta kotia saattoi alkaa. Pekkaa oli kentällä vastassa uusi oma ihminen, Marjukka.

Yolan ensimmäisistä päivistä lisää myöhemmin :)

* * * * *

English summary is coming later...

1. Oho! Teidän blogi on herännyt eloon :D On tuo Yola kyllä ihana - aivan ehdottomasti mun suosikki pennuista nyt kun katsoin vielä viimeisetkin kuvat :) Katotaan koska sitä pääsis näkemään livenä...

2. Tää on vähän niikö uus versio..katotaan kuinka kauan jaksan päivittää ;)